În recunoaștere: traseul de amatori XCRace, Sărata Monteoru

Cum vremea se anunța minunată nu am rezistat tentației și împreună cu o gașcă destul de mare de prieteni ne-am luat bicicletele și pantofii de alergare și am dat o tură pe la Sărata Monteoru. Am tras ca de obicei la Casa cu Tei, locul clasic de îngrășare cu mâncare de prin locurile Buzăului.

În prima zi am făcut mici plimbări prin zonă la pas, iar după masa de prânz am decis că e timpul să ne urcăm pe biciclete. Am decis să facem o tură mai scurtă pentru că era de nivele destul de diferite, iar eu mi-am planificat să ies pe traseul de 30 de km de la XCRace a doua zi.

XCRace-2014negru

Au ieșit până la urmă vreo 22 de km cu 450m diferență pozitivă de nivel, majoritatea pe asfalt, numai buni de încălzire pentru a doua zi. Din păcate tot atunci am descoperit că zgomotul pe care l-am mai avut pe foaia mică în sarcină a revenit, ceea ce mi-a ridicat un semn de întrebare asupra turei de a doua zi.

Cum noaptea nu prea am dormit bine, am avut timp să mă gândesc la mai multe variante care să nu îmi solicite bicicleta așa de mult, dar în cele din urmă am rămas la planul inițial de a face traseul de XC complet. Am rămas să plec singur, cu telefonul încărcat la maxim și două Garmin-uri pe care încărcasem traseul de pe Bikemap.

Lumea încă nu se ridicase de la masă când m-am pus în mișcare, preferând să plec pe o potecă încercată la pas cu o zi înainte și care mă scoate chiar la începutul urcării sper Mina de Petrol. Aici pulsul o ia serios în sus, și mă văd nevoit pe mici porțiuni să merg în zig-zag pentru a putea păstra o cadență rezonabilă.

Sunt aproape 3 km de urcare continuă, la început pe asfalt, apoi pe un drum din ce în ce mai prost până în vârf. Urmează o coborâre scurtă pe un pietriș mare unde tehnica mea de elefant mă face să strâng tare frânele, apoi se intră pentru 3 km prin pădure, o zonă faină de tot cu mici urcări urmate de coborâri pe măsură.

Până la ieșirea din pădure nu am avut probleme de urmare a traseului, sunt săgeți pe stâlpi sau pe copaci, dar după ce am ieșit la primele case am fost nevoit să fiu mai atent la GPS-uri. Chiar și așa din viteză am ratat de cel puțin 3 ori (se vede ușor pe hartă), din fericire 310-le și-a făcut datoria de fiecare dată și m-a anunțat că nu mai sunt pe traseu.

După ce ajungi în primul sat se coboară ușor printre case, apoi se face stânga pe o curbă de nivel de unde ai o priveliște minunată asupra văii.

IMG-20140323-00046

IMG-20140323-00047

Urmează o coborâre cu multe crengi destul de joase, dar care mă aștept să fie curățate la momentul concursului, apoi o curbă strânsă la stânga și o coborâre abruptă până într-un alt sat.

Se trece prin sat și se intră pe un drum forestier care urcă destul de ușor la început, dar totul se termină cu o urcare serioasă cam de 1 km unde am fost nevoit să fac push bike (nu mai reușeam să țin roata din față pe pământ din cauza pantei, probabil trebuie o altă tehnică, și picioare mai bune).

După porțiunea dură urmează o urcare mai domoală, o ușoară coborâre apoi ne intersectăm pentru câteva sute de metri cu traseul de la dus. Coborârea pe bolovani de la dus este acum o urcare serioasă unde mă chinui să nu pierd aderența, și reușesc să ajung la o pantă mai liniștită în cele din urmă.

Urmează intrarea în pădure pe drepta, și o coborâre serioasă dar care nu ar trebui să pună probleme nici celor care nu știu să coboare (așa ca mine) pentru că nu sunt obstacole, trebuie doar să ai grijă să aliniezi viteza cu nivelul tehnicii tale.

De aici de iese la asfalt, o lungă coborâre până în stațiune, iar pentru mine o mică urcare până la pensiune.

Traseul mi-a plăcut, e numai bun pentru amatori în ale off-road-ului, sunt doar câteva porțiuni mai tehnice și acea urcare serioasă de aproximativ 1 km. Prima urcare e numai bună să întindă serios plutonul astfel încât în zonele mai înguste să nu apară aglomerația. Încă o recomandare: deși e parțial marcat sunt încă destule zone unde puteți devia de la traseu, nu plecați fără cineva care știe traseul sau fără un GPS.